Dubte d'impostos
Thread poster: Lurdes Pons
Lurdes Pons
Lurdes Pons
Spain
Local time: 20:12
English to Catalan
+ ...
Apr 4, 2009

Hola a tothom,

He estat buscant informació per aquí però no he trobat la solució als meus problemes. A veure si algú em pot ajudar.
Sóc autònoma i des del gener treballo per a una editorial: traducció, correcció i maquetació de llibres.
Pel que tinc entès, l'IVA de la traducció si aquesta genera drets d'autor és 0%, l'IVA corresponent a la maquetació és 4%. Ara bé, pel que fa a l'IVA que he d'aplicar a la correcció trobo informacions de tota mena. Algú
... See more
Hola a tothom,

He estat buscant informació per aquí però no he trobat la solució als meus problemes. A veure si algú em pot ajudar.
Sóc autònoma i des del gener treballo per a una editorial: traducció, correcció i maquetació de llibres.
Pel que tinc entès, l'IVA de la traducció si aquesta genera drets d'autor és 0%, l'IVA corresponent a la maquetació és 4%. Ara bé, pel que fa a l'IVA que he d'aplicar a la correcció trobo informacions de tota mena. Algú ho té clar?

Gràcies!
Lurdes
Collapse


 
Teresa Miret
Teresa Miret  Identity Verified
Local time: 20:12
English to Catalan
+ ...
La correcció sí que genera IVA Apr 4, 2009

Hola, Lurdes,

Et copio un fragment del llibre que utilitzen a Hisenda per saber si una activitat està exempta d'IVA o no (me'n van fer una fotocòpia d'aquesta pàgina):
«Ejemplos: [...] 2) Un escritor realiza las siguientes operaciones:
a) Escribe obras propias, cuyos derechos de autor vende por un precio fijo.
b) En ocasiones, edita y vende sus propias obras.
c) Presta a editoriales servicios de traducción.
d) Igualmente, realiza trabajos de correc
... See more
Hola, Lurdes,

Et copio un fragment del llibre que utilitzen a Hisenda per saber si una activitat està exempta d'IVA o no (me'n van fer una fotocòpia d'aquesta pàgina):
«Ejemplos: [...] 2) Un escritor realiza las siguientes operaciones:
a) Escribe obras propias, cuyos derechos de autor vende por un precio fijo.
b) En ocasiones, edita y vende sus propias obras.
c) Presta a editoriales servicios de traducción.
d) Igualmente, realiza trabajos de corrección tipográfica para algunas editoriales.
-> En este caso, están exentas las operaciones citadas en las letras a) y c). No están exentas las ventas que realiza de los libros de su producción, ni los trabajos de corrección.
[...] 5) Un traductor, experto en idiomas, realiza para sus clientes los siguientes trabajos:
a) Traducciones de obras literarias, científicas y artísticas.
b) Traducciones de carácter técnico de catálogos, folletos, manuales de instrucciones de uso, estudios e informes técnicos, patentes y memorias relativas a las mismas y similares.
c) Servicios de interpretación oral, en congresos y conferencias.
-> De acuerdo con la doctrina administrativa, que encuentra su fundamento en la Ley de la Propiedad Intelectual, la exención sólo procede en el supuesto del apartado a), pero no en los otros dos citados».

És a dir, les traduccions d'obres literàries, científiques i artístiques sí que estan exemptes d'IVA, però no ho estan les traduccions de tipus comercial (fulletons, catàlegs, etc.), les correccions (independentment del tipus de text que sigui) ni les interpretacions. Per cert, crec que la correcció comporta un IVA del 16% (almenys això és el que posava a les meves factures per al Termcat).

Espero haver-te ajudat.

Fins aviat,

Teresa Miret
Collapse


 
Lurdes Pons
Lurdes Pons
Spain
Local time: 20:12
English to Catalan
+ ...
TOPIC STARTER
Gràcies per la informació Apr 5, 2009

Doncs gràcies per la informació.
Això vol dir que l'Administració aconsegueix complicar-me la vida un cop més. És a dir: si tradueixo un llibre, el maqueto i faig la correcció de proves... a l'hora de facturar-ho a l'editorial la traducció no duu IVA, la maquetació duu un 4% i la correcció un 16%. Déu n'hi do!

El que no entenc és la diferència entre la maquetació i la correcció...


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Dubte d'impostos






Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »