Tractament vós/vosaltres en condicions d'ús
Thread poster: Montse Molist
Montse Molist
Montse Molist
English to Spanish
+ ...
Apr 29, 2012

Tinc un dubte en la traducció de l'anglès al català d'unes condicions d'ús. En principi, havia optat pel tractament de vós/vosaltres. El dubte em sorgeix quan he de fer sortir explícitament el pronom (no me'n puc escapar!). Què feu en aquests casos?

Posar "vosaltres" és l'opció que em sona més natural, però tinc por que pugui donar lloc a confusions perquè "vosaltres" són "diverses persones", no una "única persona" que accepta les condicions.

Posar "vós"
... See more
Tinc un dubte en la traducció de l'anglès al català d'unes condicions d'ús. En principi, havia optat pel tractament de vós/vosaltres. El dubte em sorgeix quan he de fer sortir explícitament el pronom (no me'n puc escapar!). Què feu en aquests casos?

Posar "vosaltres" és l'opció que em sona més natural, però tinc por que pugui donar lloc a confusions perquè "vosaltres" són "diverses persones", no una "única persona" que accepta les condicions.

Posar "vós" resol el tema diverses persones/una persona, però ho trobo molt aracaïtzant.

He buscat exemples per Internet i he trobat una mica de tot...

Algun consell? Moltes gràcies per la vostra ajuda!
Collapse


 
Berni Armstrong
Berni Armstrong  Identity Verified
Spain
Local time: 14:11
Member
English
+ ...
Unes exemples seria util May 1, 2012

Tinc uns problemes visualitzant exactament que es el probleme. Pots afegir uns exemples del original i la traducció?

 
Montse Molist
Montse Molist
English to Spanish
+ ...
TOPIC STARTER
exemple May 1, 2012

Hola, Berni,

Aquí tens un exemple del text original:

By accessing or using XXXX, you are a "user" and you accept and agree to the terms below (the "Terms of Use" or "TOU") as a legal contract between you and XXXX.

El que em plantejo és: en principi, m'agrada més el tractament de segona persona del plural que no pas el de vostè (a part que és més genuí en català). Però quan he de fer sortir el pronom, pot haver-hi lloc a confusions si poso "vosaltre
... See more
Hola, Berni,

Aquí tens un exemple del text original:

By accessing or using XXXX, you are a "user" and you accept and agree to the terms below (the "Terms of Use" or "TOU") as a legal contract between you and XXXX.

El que em plantejo és: en principi, m'agrada més el tractament de segona persona del plural que no pas el de vostè (a part que és més genuí en català). Però quan he de fer sortir el pronom, pot haver-hi lloc a confusions si poso "vosaltres"? (perquè en teoria el "user" és una persona sola...)

...sou «usuaris» i accepteu les condicions que es detallen tot seguit (les «condicions d’ús» o «CU») com un contracte legal entre vosaltres i XXXX.

"vós" resoldria aquest problema, però no sona massa arcaïtzant?

...sou un «usuari» i accepteu les condicions que es detallen tot seguit (les «condicions d’ús» o «CU») com un contracte legal entre vós i XXXX.

gràcies!
Collapse


 
Berni Armstrong
Berni Armstrong  Identity Verified
Spain
Local time: 14:11
Member
English
+ ...
I si tutegem? May 2, 2012

Estic d'accord que "vos" sona "arkaik":-) - fins i tot a les meves orelles, no nadius

La majoria d'instruccions que he vist en castellà fan servir "tu" quan es parla d'un sol usuari. Pot ser aquest pot ser la teva resposta. Malgrat que com a resultat podries tenir, de vegades, una sequëncia llarga de "la teva" i "el teu" etc, cada vegada que l'ingles posa "your".

Un altre opció podria ser utilitzant
... See more
Estic d'accord que "vos" sona "arkaik":-) - fins i tot a les meves orelles, no nadius

La majoria d'instruccions que he vist en castellà fan servir "tu" quan es parla d'un sol usuari. Pot ser aquest pot ser la teva resposta. Malgrat que com a resultat podries tenir, de vegades, una sequëncia llarga de "la teva" i "el teu" etc, cada vegada que l'ingles posa "your".

Un altre opció podria ser utilitzant "vosaltres" e "usuaris" fins que necesites el singular, i aleshores fes servir "tu" en aquest cas specific.

Keep me posted as to what you decide!

Cheers,

Berni
Collapse


 
Montse Molist
Montse Molist
English to Spanish
+ ...
TOPIC STARTER
Gràcies! May 5, 2012

Al final vaig optar pel tractament de "tu". Tens raó, moltes vegades es fa servir aquest tractament en textos com aquest.

Gràcies per les teves respostes!


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Tractament vós/vosaltres en condicions d'ús






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »