Hvilket program skal man have til at oversætte i en XML-fil?
Thread poster: Rikke C. Madsen
Rikke C. Madsen
Rikke C. Madsen
Denmark
Jun 8, 2015

Hej

Jeg arbejder som freelance oversætter og skal lykkeligvis til at afgive mit første tilbud til en stor kunde, som skal have oversat hele sin hjemmeside til engelsk.

Jeg har nu fra grafikeren, der har opbygget hjemmesiden, modtaget al tekst i en XML-fil, som de helst vil have, at jeg arbejder i. Virksomheden har et Umbraco CSM system, som jeg skal kunne arbejde med.

Mine spørgsmål er:

1. Hvordan arbejder jeg/redigere i en XML-fil på en M
... See more
Hej

Jeg arbejder som freelance oversætter og skal lykkeligvis til at afgive mit første tilbud til en stor kunde, som skal have oversat hele sin hjemmeside til engelsk.

Jeg har nu fra grafikeren, der har opbygget hjemmesiden, modtaget al tekst i en XML-fil, som de helst vil have, at jeg arbejder i. Virksomheden har et Umbraco CSM system, som jeg skal kunne arbejde med.

Mine spørgsmål er:

1. Hvordan arbejder jeg/redigere i en XML-fil på en Mac?
2. Hvilket oversættersystem kan anbefales, og kan man arbejde i en XML-fil i f.eks. Metatexis, som jeg har læst godt om?

Jeg har overvejet at sætte prisen pr. ord ned, hvis jeg ender ud med ikke at arbejde med et oversættersystem, der kan gemme ordene, så oversættelsen bliver hurtigere.

Jeg ved ikke ret meget teknisk, men jeg kan forstå, at der er nogle oversættersystemer, der ikke arbejder med Umbraco.

Hjælp! Jeg skal have afgivet mit tilbud i dag, mandag d. 8. juni.

På forhånd tak for al slags respons og råd.

Mvh Rikke C. Madsen, TheWordCollector
Collapse


 
Sarah Calek
Sarah Calek  Identity Verified
Germany
Local time: 21:23
English to German
+ ...
XML-files are essentially just text files Jun 8, 2015

Hi Rikke,