Character count
Thread poster: Lise Leavitt
Lise Leavitt
Lise Leavitt  Identity Verified
United States
Local time: 18:12
Member (2008)
Danish to English
+ ...
Jul 24, 2015

Hej,

Hvor mange tegn skal man beregne i et ord... prøver at 'quote' en kunde, som betaler pr. char i stedet for pr. ord.

Tak og god weekend!
Lise


 
Thomas T. Frost
Thomas T. Frost  Identity Verified
Portugal
Local time: 23:12
Danish to English
+ ...
#chars/#words = average word length Jul 24, 2015

Take a long, similar text and let Word count characters and words, then use the above formula to calculate the average word length.

Then:

#chars_in_client_text/average_word_length = #words.


 
Thomas T. Frost
Thomas T. Frost  Identity Verified
Portugal
Local time: 23:12
Danish to English
+ ...
Dansk Jul 24, 2015

Undskyld, det blev på engelsk, men jeg går ud fra, at du kan forstå det.

 
Lise Leavitt
Lise Leavitt  Identity Verified
United States
Local time: 18:12
Member (2008)
Danish to English
+ ...
TOPIC STARTER
Tak, Thomas Jul 24, 2015



 
Liset Nyland
Liset Nyland  Identity Verified
Italy
Local time: 00:12
Italian to Danish
+ ...
det kan godt variere.. Jul 24, 2015

..men hvis du har teksten til gennemsyn er det jo lynhurtigt løst i Word, som både giver characters with and without spaces og wordcount.

Her i Italien bruger vi "sider" på "1500 characters including spaces" (der svarer til den gammeldags skrivemaskineside med 25 linjer), og det bliver til noget i retning af 220 ord for italiensk og 240 ord for engelsk.

Hvis kunden ikke har angivet om det skal være with eller without spaces, så husk at gøre det i dit quote - alle
... See more
..men hvis du har teksten til gennemsyn er det jo lynhurtigt løst i Word, som både giver characters with and without spaces og wordcount.

Her i Italien bruger vi "sider" på "1500 characters including spaces" (der svarer til den gammeldags skrivemaskineside med 25 linjer), og det bliver til noget i retning af 220 ord for italiensk og 240 ord for engelsk.

Hvis kunden ikke har angivet om det skal være with eller without spaces, så husk at gøre det i dit quote - alle har en tendens til at tolke til sin egen fordel..

Hilsener fra et meget varmt Italien,
Liset
Collapse


 
Lise Leavitt
Lise Leavitt  Identity Verified
United States
Local time: 18:12
Member (2008)
Danish to English
+ ...
TOPIC STARTER
Tak Liset Jul 24, 2015

Nej, har ingen tekst, da det er oversættelser af enkeltstående segmenter på en webside... troede der var en 'approximate' chars per word tommelfingerregel =)

Hilsen fra lige så varme North Carolina...

PS! Boede førhen 20 år i Rom, så jeg kender varmen derfra lol


 
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 00:12
Member (2003)
Danish to English
+ ...
Med eller uden mellemrum? Jul 24, 2015

Det skal du have afklaret med kunden...

Jeg har lige taget en tilfældig tekst på dansk, som jeg havde ved hånden - og som er ret enkel and letlæselig.
Der er ca. 1900 ord, som bliver til
8600 tegn uden mellemrum og
10 395 med mellemrum.

Dvs. i gennemsnit ca. 4,5 tegn pr. ord uden mellemrum og 5,5 tegn pr. med mellemrum.

Jeg ville forvente et større antal tegn per ord i de fleste tekster, jeg oversætter.

Købeloven f.
... See more
Det skal du have afklaret med kunden...

Jeg har lige taget en tilfældig tekst på dansk, som jeg havde ved hånden - og som er ret enkel and letlæselig.
Der er ca. 1900 ord, som bliver til
8600 tegn uden mellemrum og
10 395 med mellemrum.

Dvs. i gennemsnit ca. 4,5 tegn pr. ord uden mellemrum og 5,5 tegn pr. med mellemrum.

Jeg ville forvente et større antal tegn per ord i de fleste tekster, jeg oversætter.

Købeloven f. eks. giver 5.3 tegn pr. ord uden mellemrum og 6.3 tegn med mellemrum, som nok er mere typisk, men der kan være store forskelle.

Hvis du beregner en pris, tjek om den ser rimelig ud sammenholdt med ordantal og hvor svært teksten bliver at oversætte!
Collapse


 
Lise Leavitt
Lise Leavitt  Identity Verified
United States
Local time: 18:12
Member (2008)
Danish to English
+ ...
TOPIC STARTER
Tak, Christine Jul 24, 2015



 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Character count






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »