Afkortingenlijst van politie
Thread poster: Anne Lee
Anne Lee
Anne Lee  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 23:03
Member (2003)
Dutch to English
+ ...
Jan 14, 2020

Niet zo lang geleden had ik een afkortingenlijst met afkortingen ingevoegd in politierapporten. Zoals 'ng' = naam genoemd. 'wno' wordt niet opgenomen. Maar ik ben de lijst kwijt. Kan iemand me verwijzen naar een lijst, of een internetsite waar ik die afkortingen kan vinden?

 
Tina Vonhof (X)
Tina Vonhof (X)
Canada
Local time: 16:03
Dutch to English
+ ...
Found one Jan 15, 2020

It may not be the one you were looking for but I found this online:
http://www.regio17.info/politie-afkortingen.phtml


 
Anne Lee
Anne Lee  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 23:03
Member (2003)
Dutch to English
+ ...
TOPIC STARTER
Thanks, but not quite this one. Jan 15, 2020

Thanks, Tina, this one can be handy and I also found it yesterday but it's not the one I meant. I will keep searching.

 
Hans Lenting
Hans Lenting
Netherlands
Member (2006)
German to Dutch
Vertalerskoffiehoek op Facebook? Jan 15, 2020

Anne Lee wrote:

Niet zo lang geleden had ik een afkortingenlijst met afkortingen ingevoegd in politierapporten. Zoals 'ng' = naam genoemd. 'wno' wordt niet opgenomen. Maar ik ben de lijst kwijt. Kan iemand me verwijzen naar een lijst, of een internetsite waar ik die afkortingen kan vinden?


Misschien zou je 'ns kunnen informeren in de Vertalerskoffiehoek op Facebook? Ik heb de indruk dat daar nogal wat vertalers zijn die politierapporten vertalen.


 
Anne Lee
Anne Lee  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 23:03
Member (2003)
Dutch to English
+ ...
TOPIC STARTER
Goede tip - dank u Jan 15, 2020

Klinkt als een goede tip. Die pagina kende ik nog niet.
Hartelijk dank.


 
Anne Lee
Anne Lee  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 23:03
Member (2003)
Dutch to English
+ ...
TOPIC STARTER
Respect voor de actie van registertolken en vertalers Jan 15, 2020

https://ngtv.nl/nl/nieuws/nieuws/actie-registertolken-en-vertalers/?fbclid=IwAR2hh7DFk-MGvVRsQLNjbcujgyK6Y1OhlL_NSAVv-As_uuMMYm2DrbX5Xx4
Voor alle duidelijkheid: ik woon in Engeland en had geen idee van deze actie. Mijn opdracht is niet voor een Nederlandse klant en loopt al van voor Kerst. Ik vi
... See more
https://ngtv.nl/nl/nieuws/nieuws/actie-registertolken-en-vertalers/?fbclid=IwAR2hh7DFk-MGvVRsQLNjbcujgyK6Y1OhlL_NSAVv-As_uuMMYm2DrbX5Xx4
Voor alle duidelijkheid: ik woon in Engeland en had geen idee van deze actie. Mijn opdracht is niet voor een Nederlandse klant en loopt al van voor Kerst. Ik vind het wel fijn dat de kollega's in de Vertalerskoffiehoek mij gewezen hebben op de actie.
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Afkortingenlijst van politie






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »